Karat gulds mission
Karat guld har til formål at “Klæde” dig på hvis du skal sælge gamle smykker. Flere og flere vælger i disse dage at sælge sine gamle guld til f.eks. nyfortuna guld, postalguld, nicuma eller andre guldsmede.
Hvorfor karat guld og salg af brugt guld?
Vi vil gerne give dig de bedste muligheder for at tage de rette beslutninger, så du får de højeste priser for dit brugte guld og ikke blive snydt. Rundt om på sitet kan du læse alt du behøver for at være godt klædt på når du skal handle dine gamle guldsmykker, brugt guld eller guldbarre du evt. skulle have liggende
Her kan du læse om guld priserne på de forskellige typer af guld
- guldpriser 8 karat guld
- guldpriser 12 karat guld
- guldpriser 14 karat guld
- guldpriser 18 karat guld
- guldpriser 22 karat guld
- guldpriser 24 karat guld
Hvor køber man guldbare som investerings objekt og hvor følger man guldprisen
på verdensmarkedet.
mvh.
Lars
Hej Lars
Tak for din interesse.
Det er ikke sådan lige til at gå ud på markedet og købe en guldbar, og det ikke sikkert det er en så “sikker investering” for du skal også tænke på at den skal opbevares et sikkert sted – og det har også omkostninger.
Du kan derimod overveje at investere i enten investeringsforeninger der har guld og ædelmetaller som specialitet i forhold til investeringer, eller aktier for virksomheder der udvinder eller handler med guld. Værdien af disse investeringsforeninger følger guldprisen meget tæt, og så slipper du for at ligge inde med guldet selv. Alternativt kan du vælge at investere i selskaber der udvinder guld. På samme måde som guldpriserne stiger og falder, så gør deres prissætning det ligeledes. Så når guldprisen stiger, ja så stiger kursen også på disse aktier.
Hvis du vil finde guldpriserne på spot-markederne, så skal du se på yahoo’s investeringsportal hvor der også er virksomheder der er i guldbranchen er listet – det finder du http://biz.yahoo.com/ic/134.html
Mvh
Redaktionen
Tak for jeres gode svar.
Hilsen
Lars
Hej Lars
Tak for roserne. Vi er altid glade for at hjælpe vores læsere
mvh
Redaktionen